Het Cardiologisch Centrum Grens

Wij staan voor een toegankelijke, kwalitatieve aanpak waarbij de mens centraal staat; we behandelen dus niet enkel symptomen en ziektebeelden.

Naast behandeling verdient preventie minstens evenveel aandacht. Een goede communicatie tussen arts en patiënt waarbij voldoende ruimte is voor vragen en uitleg is voor ons erg belangrijk en noodzakelijk.

Wat betekent dit concreet voor u:

  • Flexibel inplannen van afspraken, zeker wanneer uw klachten een snel reageren vereisen.
  • Onderzoeken worden zoveel mogelijk gecombineerd om uw verplaatsingen te beperken.
  • Er is een warm en persoonlijk onthaal.
  • Voldoende tijd om vragen te stellen en uitleg te krijgen, zonder ons te verliezen in medisch vakjargon.
  • We kijken verder dan alleen uw hart.
  • Voorkomen is beter dan genezen: preventie is een van onze stokpaardjes. U krijgt hiervoor gericht en aangepast advies met zo nodig doorverwijzing naar specialisten ter zake.

De praktijk beschikt over de nieuwste apparatuur, hoofdzakelijk van Schiller® en Philips®. Er is een defibrillator en reanimatiemateriaal aanwezig.

Er is een gescheiden omkleedruimte voor mannen en vrouwen met gelegenheid tot douchen. De praktijk is toegankelijk voor mindervaliden, er is ook aangepast sanitair voorzien.

U kan in de praktijk met Bancontact betalen.

Wet Patiëntenrechten en het Wetboek Economisch Recht:

Conform de Wet Patiëntenrechten en het Wetboek Economisch Recht verstrekken wij u volgende informatie:

  • naam/maatschappelijke benaming: Cardiologisch Centrum Grens
  • rechtsvorm: BVBA
  • ondernemingsnummer: BE0542836942
  • adresgegevens: Heidestatiestraat 64/2, 2920 Kalmthout
  • telefoonnummer en e-mailadres: 03/296.18.57 en secretariaat@cardiocentrum.be
  • beroepstitel: Arts – specialist, verleend in België, lid van de Orde van Geneesheren Antwerpen

Uw medisch dossier:

Indien gewenst, stellen wij uw medische verslagen/attesten/… beschikbaar via het medisch platform, Helena. U vindt hier meer informatie over via info.helena.care.